SSC (Super Shelby Cars) recunoaște că recordul de viteză al supercarului Tuatara a fost o minciună. În octombrie 2020, SSC anunța un record de viteză pentru Tuatara de 507,72 km/h.
Compania americană a recunoscut oficial că nu a reuşit să atingă viteza maximă de 532,93 km/h, cu o medie de 508 km/h în cele două încercări, așa cum anunțase în octombrie 2020. Într-o postare pe Instagram, SSC arată că Tuatara nu a putut depăşi nici măcar 482 km/h (300 de mile pe oră). Anul trecut, SSC Tuatara, un supercar cu un motor V8 twin-turbo de 1.750 CP, se lăuda că a stabilit recordul mondial de viteză pentru maşinile de serie, cu o viteză maximă de 532,8 km/h şi o medie la două încercări (în ambele sensuri) de 508 km/h.
Înregistrarea postată public a fost însă pusă sub semnul întrebării la scurtă vreme. Mulţi au susţinut că videoclipul publicat de compania americană era fals. Suspiciuni mai mult decât justificate, întrucât, după câteva luni, SSC admite oficial că recordul nu a fost de fapt stabilit. Recunoaşterea vinovăţiei a fost „formalizată” cu o postare publicată pe Instagram.
View this post on Instagram
Iată pasaje din textul postării: „V-am văzut întrebările de luni de zile şi vă înţelegem frustrările. Dacă nu a fost clar până în acest moment, am dori să recunoaştem oficial că nu am atins viteza
susținută inițial, de 331 mph, şi nici măcar 301 mph în octombrie 2020. Ne-a frânt cu adevărat inima, ca şi companie, şi ne concentrăm toate eforturile pentru a sparge bariera de 300 mph în mod transparent, oficial şi fără nicio îndoială”.
După ce a fost acuzată că videoclipul înregistrării este fals, compania americană a făcut o nouă încercare, câteva zile mai târziu. Totuși, nu a reușit decât o medie de 455 km/h pe cele două încercări, departe de ținta de 300 mile pe oră (482 km/h). Compania a dorit să facă o altă încercare în aprilie, dar aceasta nu a fost finalizată din cauza unui accident care a avariat maşina.
SSC Tuatara are motor V8 twin-turbo de 5,9 litri, care dezvoltă 1774 cai putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu șapte trepte, care expediază resursele către puntea spate. De 2,7 secunde are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă este încă un mister și va rămâne așa până când SSC North America o va demonstra. Constructorul american a anunțat un preț de pornire de 1,9 milioane de dolari pentru hypercar-ul său omologat pentru drumurile publice.